Strategie je naplňování vize města nebo jeho prioritních oblastí pomocí konkrétních, měřitelných aktivit. Identifikace s vizí má vždy dlouhodobý charakter a proto se i strategie sestavují jako víceleté. Protože hodně vzdálenou budoucnost nelze odhadnout úplně přesně, bývají jejich součástí také akční plány, konkrétněji řešící rozvojové činnosti v kratším časovém intervalu - typicky jde o rok nebo dva. Další specifickou vlastností strategií je, že musí vytvořit logickou strukturu mezi jedinou vstupní vizí či několika prioritami na straně jedné a desítkami nebo stovkami dílčích realizačních aktivit na straně druhé. Čím větší nebo vnitřně členitější město je, tím rozsáhlejší může být i tato mezilehlá hierarchická struktura.
Strmilov svůj rozvoj aktuálně směřuje do šesti prioritních oblastí, obsahujících dohromady 52 aktivit různého rozsahu. Cílem této aplikace je seznámit občany s jejich aktuální strukturou a zájemcům dát i možnost vyjádřit vlastní realizační preference z hlediska času i významu.
Prostřednictvím příslušného formuláře služby Google Forms mohou současnou strukturu strategií také komentovat, případně do jednotlivých prioritních oblastí průběžně navrhovat a zdůvodňovat i vlastní nové aktivity.
Obrázek 1 Úvodní obrazovka formuláře pro komentování a návrhy strategických aktivit